Ted Baker is een naam die je moet weten… Het verhaal van Ted Baker begon lang geleden, in 1988, met een eerste opening van een winkel in Glasgow – met King Street, Manchester en Nottingham in het verlengde daarvan. Al snel kwamen de Ted Baker-winkels over de hele wereld opduiken, met wereldwijde fashionista’s die het in Groot-Brittannië geboren label begeerden. Het merk Ted is er trots op dat het ‘geen gewoon designerlabel’ is – wat suggereert dat ze een beetje eigenzinniger, een beetje gedurfder en een beetje uitbundiger zijn dan hun rivalen. We kijken terug op de geschiedenis van Ted om te zien hoe bijzonder het merk is… Men mag aannemen dat het Ted Baker-label gelijknamig is; dat er ergens een Mr Baker is die ontwerpen schetst in een notitieboekje voor elke collectie. Nou, je zou het mis hebben – de Ted persona is volledig fictief, maar het leeft en ademt door het fun-loving merk, het transformeren van de Britse stijl een hemd en handtas per keer. Een Ted Baker tas of accessoire is ook echt iets bijzonders, want ze gaan boven verwachting. Niet alleen aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant: De accessoires van Ted Baker zijn voorzien van kleine, leuke accenten die de drager elke keer weer zullen opwinden. Mooie, juweelachtige voeringen, ingewikkelde gekristalliseerde details en reliëfafbeeldingen zijn vaak te vinden in de collecties van Ted Baker – nog een manier waarop Ted Baker zijn klanten graag opwindt en inspireert. Om het 30 jarig bestaan van de merken in 2018 te vieren, lanceerde Ted Baker zijn eerste reclamecampagne met een nieuwe wikkeljas met een roze bril die over de top van het beeld gekrabbeld is, een speelse Ted Baker-mode. De advertenties liepen in print, online, social media en out-of-home locaties, met inbegrip van executies op bussen, taxi’s en het Londense Underground netwerk. |